آسیاب صنعتی: بهترین قیمت اسیاب نیمه صنعتی، خرید آسیاب صنعتی در اصفهان و ایران، اسیاب مواد معدنی و شیمیایی | آسیاب برقی صنعتی کوچک و بزرگ ادویه عطاری و شکر

آسیاب عطاری و نحوه کارکرد آن

آسیاب عطاری و نحوه کارکرد دستگاه آسیاب و روش آسیاب کردن ادویه : ادویه‌های طبیعی و خالص از زمان‌های گذشته در آشپزی ایرانی مورد توجه بوده است. ادویه‌ها به عنوان طعم دهنده درتمامی غذاهای ایرانی به کار برده می شوند. در بازار ادویه‌های آماده فراوانی موجود است که با نام‌ها و برندهای مختلف به فروش می‌رسد. البته تفاوت عطر و طعم ادویه بازاری با ادویه‌هایی که توسط خودمان و با حفظ رنگ و عطر مواد تهیه می‌شود، برکسی پوشیده نیست. از آنجایی که ادویه‌ها در تمامی غذاها و شیرینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی برای درمان بیماری‌ها در طب سنتی نیازمند تهیه پودری برخی گیاهان دارویی هستیم، بهتر است این ادویه‌ها را خودمان در منزل به به شکل کاملا طبیعی تهیه کنیم. اما چگونه این کار امکانپذیر است؟!

عکس آسیاب برقی صنعتی کوچک

اگرشما هم قصد دارید که این ادویه‌ها را به شکل ارگانیک و طبیعی در خانه تهیه نمایید، با ما همراه باشید زیرا ما در این مقاله قصد داریم دستگاه آسیاب عطاری را به شما معرفی نموده و نحوه کارکرد دستگاه آسیاب و روش آسیاب کردن ادویه را به شما آموزش دهیم، دلیل این موضوع آن است که از انواع بسیار پر فروش آسیاب‌ها نیز آسیاب عطاری است. آسیاب عطاری یک دستگاه کاملا منحصر به فرد است که کار آسیاب انواع ادویه را برای شما راحت کرده و برای خرد و پودری کردن انواع ادویه کاربرد دارد. در هنگام استفاده از این دستگاه نگران برق مصرفی دستگاه نباشید زیرا کارکرد برق پایینی دارد و برق مصرفی آسیاب ادویه از برق سه فاز و یا برق تک فاز می‌باشد. همچنین روش شست و شوی و تمیز کردن آن نیز بسیار راحت است.

آسیاب عطاری برای چه کسانی کاربرد دارد؟

* برای عطاری هایی که برای آسیاب کردن ادویه های مختلف به این دستگاه نیاز دارند.
* برای کسانی که قصد دارند که در منزل یک شغل خانگی شروع به کار نمایند.
* دامداران و مرغدارانی که برای تهیه گندم و جو و پودر کردن آنها به این دستگاه ها نیاز پیدا می کنند.
* در حرفه قنادی و برای تهیه شکر، هل، دارچین و … به این وسیله احتیاج دارند.
* برای خانم های خانه داری که دوست دارند، عطر و طعم طبیعی به غذاهای خود بدهند.
* برای کافه و رستوران دارانی که کیفیت مواد اولیه و بخصوص ادویه های غذاها برایشان مهم است.

آسیاب عطاری هم در مدل‌های صنعتی و هم نیمه صنعتی و خانگی ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. مدل‌های صنعتی آن در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کاربرد دارد و مدل‌های نیمه صنعتی و خانگی هم در مغازه‌های کوچک و هم برای استفاده در منازل به کار می‌رود. آسیاب عطاری دارای موتوری با قدرت بسیار بالاست و جنس تیغه‌های آن استیل است که به راحتی ادویه‌ها را پودر می‌کند.
در صورتی که این تیغه‌ها کند شوند قابلیت تعویض یا تیز شدن مجدد را دارند. مهم‌ترین حسن آسیاب عطاری این است که فضای بسیار کمی را در آشپزخانه اشغال می‌کند و به راحتی قابل استفاده است و روش آسیاب کردن ادویه در آن سخت و پیچیده نیست.

آسیاب عطاری مجهز به پره و توری استیل است و پس از اینکه ادویه‌ها را پودر کرد، دیگر نیازی به الک کردن این مواد نیست. جنس بدنه این دستگاه نیز از جنس استیل ضد زنگ است و عمر طولانی دارد.
آسیاب عطاری دارای مدل‌های مختلفی در بازار است و تفاوت آن در نحوه کارکرد دستگاه آسیاب است .زمانی که قصد خرید یک آسیاب عطاری را دارید باید به این نکات توجه کنید تا خرید بهتر و رضایت بخش تری را انجام دهید.

البته این نکات با نحوه کارکرد دستگاه آسیاب و روش آسیاب کردن ادویه در آن رابطه مستقیم دارد. تمام استیل بودن دستگاه آسیاب عطاری و قابلیت شستوی راحت و آسان قطعات در آن، کارایی تیغه‌های دستگاه در دور بالا، امکان تخلیه راحت ادویه بعد از آسیاب و صدای کم در آن از مزیت‌های دستگاه آسیاب عطاری است.

انواع آسیاب عطاری و نحوه کارکرد دستگاه آسیاب

همان طور که در ابتدا مطرح شد این آسیاب‌ها دارای دو مدل صنعتی و نیمه صنعتی هستند. نحوه کارکرد دستگاه آسیاب مدل صنعتی بسیار راحت بوده و چون این دستگاه‌ها به شکل اتوماتیک کار می‌کنند، قادر‌ند تا مقادیر بالایی از ادویه‌ها را در کمترین زمان و بدون نیاز به الک پودری نموده و امکان بسته بندی سریع را فراهم می‌کند. روش آسیاب کردن ادویه‌ها در آنها اغلب به شکل کوبشی می‌باشد. از این دستگاه‌ها علاوه بر آسیاب ادویه برای آسیاب برنج، عدس، لوبیا و سایر حبوبات نیز استفاده می‌شود. این وسیله همچنین در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها تولیدی به کار برده می‌شود.
ظرفیت تولید با این آسیاب عطاری بالا است. اما دستگاه‌های نیمه صنعتی برای مکان‌های کوچکتر و کارگاه‌های زود بازده و مغازه‌های عطاری و مصارف خانگی کاربرد دارد و تا حدود دو و نیم یا سه کیلوگرم ادویه را پودری می کند. از لحاظ شکل هم متنوع می‌باشند. در هردو این مدل‌ها قدرت آسیاب بسیار بالا است. روش آسیاب کردن ادویه در هردو مدل به شکلی اتوماتیک وار و با نیروی انسانی بسیار معدود انجام می‌پذیرد.

نحوه کارکرد دستگاه آسیاب به این شکل است که دارای مخزن هستند. روش آسیاب کردن ادویه در دستگاه‌های مخزنی به این شکل است که همه نوع مواد از نرم و سخت را آسیاب می‌کند. اما نحوه کارکرد دستگاه آسیاب‌هایی که دارای ورودی و خروجی‌اند، روش آسیاب کردن ادویه کوبشی است. در دو طبقه طراحی شده‌اند که مجهز به چکش‌هایی هستند که مواد را به قطعات ریز و کوچک‌تر تبدیل می‌کنند. نکته‌ای هم که باید یادآور شویم این است که اگر قصد دارید هم از مواد خشک و هم چرب در تولیدات خود استفاده کنید، ما براساس نحوه کارکرد دستگاه آسیاب‌ها مدل مخزن‌دار را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا موتور این دستگاه‌ها توان و قدرت بالا را دارد. اما اگر می‌خواهید برای شروع کار خود از ادویه‌های خشک شروع کنید، روش آسیاب کردن ادویه در دستگاه‌های توری‌دار بهتر و راحت‌تر است.
در پایان نوبت به بسته بندی مواد پودر شده و ادویه‌ها می‌رسد، می‌توانید آن‌ها را به هر شکل و مدل که مد نظر دارید و در اندازه‌های مختلف و شکیل به بازار عرضه کنید.

دستگاه آسیاب صنعتی دارای مدل‌های مختلفی است و تفاوت‌هایی هم در روش آسیاب کردن ادویه‌ها دارند. محل استفاده این دستگاه در کارگارها است. نحوه کارکرد دستگاه آسیاب صنعتی به این شکل است که توان تولید ادویه از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلوگرم را دارا می‌باشد. برق مصرفی در این مدل‌ها سه فاز است و برای ادویه کردن فلفل و زردچوبه و زنجبیل و مواد مشابه استفاده می‌شود.

 

مدل آسیاب عطاری رومیزی گهواره‌ای

مدل آسیاب رومیزی گهواره‌ای مدل دیگری در بازار است که استفاده و کاربرد بیشتری دارد، البته ظرفیت این دستگاه فقط تا ۲۰ گیلوگرم است. این آسیاب دارای تیغه‌های فولادی و جنس بدنه استیل است. روش آسیاب کردن ادویه‌ها در این دستگاه به این صورت است که همه دانه‌ها و مواد را خرد و بلغور و نیم کوب و آسیاب می‌کند و به راحتی تخلیه می‌شود. دستگاه آسیابی که برای دانه‌های سخت استفاده می‌شود و کاربرد خانگی و صنعتی دارد.
از محاسن این دستگاه می توان به راحت تمیز شدن آن اشاره کرد. زردچوبه، تمبرهندی، تخم کتان و گشنیز و بسیاری مواد دیگر به راحتی در آن آسیاب می‌شود.

قیمت آسیاب برقی صنعتی کوچک

دستگاه آسیاب چکشی و کوبشی عطاری

دستگاه آسیاب چکشی که بیشتر برای گندم و غلات مشابه استفاده می‌شود. روش آسیاب کردن ادویه در این مدل هم بسیار ساده و راحت می‌باشد و البته این مدل کاربرد صنعتی نیز دارد.

عکس آسیاب برقی صنعتی عطاری ورودی خروجی

دستگاه‌های آسیاب ادویه خانگی
دستگاه‌های آسیاب ادویه خانگی هم در انواع مدل‌های رومیزی در بازار در دسترس هستند. نحوه کارکرد دستگاه آسیاب‌های خانگی به این صورت است که دارای مخزن برای ورودی و خروجی است. روش آسیاب کردن ادویه و بسته بندی آن به شکل خانگی می‌باشد. مصرف برق آن تک فاز است و برای کارآفرینی در منزل مناسب و کارگشا است.

انتخاب بهترین دستگاه آسیاب عطاری

در هنگام خرید دستگاه آسیاب عطاری از کارشناسان فروش در این زمینه کمک بگیرید. حتما در مورد نحوه کارکرد دستگاه آسیاب و روش آسیاب کردن ادویه سوال نمایید. سوال در مورد اینکه این آسیاب در چه حدی مواد را پودر می‌کند و اینکه نیاز به الک مجدد مواد هست یا نه ضروری می‌باشد. حتما بررسی کنید که آسیاب عطاری که خریداری می‌کنید، دارای ضمانت نامه بدنه و قطعات باشد. قیمت‌ها را مقایسه کرده و مزایا، معایب و کیفیت دستگاه را بررسی کنید تا انتخاب مناسب داشته باشید.

مشاوره یوزیران برای خرید دستگاه آسیاب