آسیاب صنعتی: بهترین قیمت اسیاب نیمه صنعتی، خرید آسیاب صنعتی در اصفهان و ایران، اسیاب مواد معدنی و شیمیایی | آسیاب برقی صنعتی کوچک و بزرگ ادویه عطاری و شکر

دستگاه آسیاب پین میل صنعتی

دستگاه آسیاب پین میل صنعتی، آسیابی است که مواد را با عملکرد پین‌هایی که به طور مکرر از کنار یکدیگر حرکت می‌کنند، خرد می‌کند. و بسیار شبیه مخلوط کن آشپزخانه، مواد را از طریق ضربه‌های مکرر تجزیه می‌کند. به عبارتی این نوع آسیاب، یک نوع آسیاب ضربه‌ای شفت عمودی است که از دو دیسک چرخان با پین‌هایی که روی یک وجه تعبیه شده‌اند، تشکیل شده است. در دستگاه آسیاب پین میل صنعتی دیسک‌ها به موازات یکدیگر قرار گرفته‌اند، به طوری که پین‌های یک دیسک به سمت دیسک دیگر قرار می‌گیرند. ماده‌ای که باید آسیاب شود، به فضای بین دیسک‌ها وارد می‌شود و یکی یا هر دو دیسک با سرعت بالایی میچرخند.

 

عکس دستگاه پین میل با بدنه آهن یا استیل و پین های استیل:

آسیاب پین میل صنعتی

 

لینک به خرید انواع آسیاب صنعتی بزرگ سه فاز

موارد استفاده از دستگاه آسیاب پین میل صنعتی

بیشترین مصرف این دستگاه در داروسازی، ادویه سابی و آسیاب مواد شیمیایی است.
دستگاه آسیاب پین میل صنعتی را می‌توان هم برای مواد خشک و هم برای سوسپانسیون مایع مورد استفاده قرار داد وای برای آسیاب مواد چرب مناسب نیست.
این آسیاب میکرونیزه با هدف تولید و خردایش بدون هدر رفت مواد غذایی، شیمیایی، دارویی و معدنی اعم از ادویه جات، قهوه، برنج، ذرت،
گوگرد، سولفات آهن، باریم و سدیم بی کربنات و … ساخته شده است که با قدرتی بالا و داشتن مخزن بار با ظرفیت بالا، قادر است مواد مورد نظر را در کمترین زمان ممکن و در حجم بالا آسیاب کند.
از این دستگاه آسیاب، معمولاً در تولید داروها یا ادویه‌جات استفاده می‌شود. زیرا می‌تواند به اندازه ذرات تا چند میکرومتر دست یابد. با این حال، گرمای تولید شده توسط اصطکاک در این نوع از آسیاب‌ها گاهی اوقات می‌تواند نگران کننده نیز باشد.

 

ساختار دستگاه آسیاب پین میل صنعتی

بدنه دستگاه آسیاب پین میل صنعتی از جنس فولاد با ضخامت ۱۲ میل و قطعات داخل آن از جنس استیل ساخته شده است.
صفحه دیسک این نوع آسیاب صنعتی از چند ردیف پین و هشت چکش که همگی قابل تعویض می‌باشند ساخته شده است. بر روی درب آسیاب دنده خورشیدی از جنس استیل قرار دارد که هنگام بسته شدن درب، پین‌ها داخل دنده خورشیدی رفته و مواد باید از مابین این قطعات عبور کنند تا تبدیل به پودر شوند.
در زیر بارریز یک فیدر قرار دارد که توسط یک موتور مواد را به سمت آسیاب هدایت می‌کند و در بین راه مواد، یک آهنربا تعبیه شده است که اجسام فلزی را جذب می‌کند و در قسمت زیر آسیاب نیز مکنده با موتور پر قدرت قرار دارد که مواد پودر شده را مکیده و به سمت سیکلون هدایت می‌کند. علاوه بر این‌ها این دستگاه دارای ۴ عدد توری فرم مخصوص با مش بندی متفاوت می‌باشد.

 

مشخصات دستگاه آسیاب پین میل صنعتی

– دستگاه آسیاب پین میل صنعتی دارای تابلو برق دو ضرب و کلید روشن و خاموش موتورها و همچنین میکروسوئیچ جهت جلوگیری از خطاهای انسانی است.
– بار ریز این نوع آسیاب معمولا از استیل ساخته می‌شود.
– قطعات داخلی آسیاب که با مواد برخورد می‌کنند نیز معمولا از استیل ساخته می‌شوند.
– مکنده این دستگاه تمام استیل است که با یک موتور پر قدرت کار می‌کند.
– دستگاه آسیاب پین میل صنعتی دارای سیکلون و غبارگیر است که در سیکلون مواد فروکش می‌کنند یا ته نشین می‌شوند و هوای ایجاد شده توسط بک فیلتر خارج می‌گردد.

 

نکاتی که برای پودر کردن مواد با آسیاب پین میل صنعتی باید مورد توجه قرار گیرند.

– دستگاه آسیاب پین میل صنعتی به دلیل وجود پین‌های زیاد در صفحه دیسک، مواد را تا حد امکان نزدیک به پودر می‌کند و چکش‌های روی توری نیز خرده‌های مواد را تبدیل به پودر می‌کنند.
– ریزش مواد به داخل دستگاه آسیاب پین میل صنعتی باید متناسب با خروجی مواد از توری باشد؛ بنابراین به دلیل این که پودر شدن بعضی از مواد سخت است، مانند کلپور برنج یا موادی که چربی دارند؛ در مقدار ریزش این مواد به داخل آسیاب باید دقت شود که با خروجی دستگاه متناسب باشد.
– جهت پودر کردن مواد درشت ابتدا باید از توری درشت و ضخیم استفاده شود. این مواد پس از بلغور شدن، دوباره باید داخل بار ریز برگردانده شوند و با توری ریز پودر شوند.
– در صورتی که مواد در هنگام پودر شدن، به سختی از دستگاه خارج شوند، باید توری را تعویض کرده و از یک سایز درشت تر توری استفاده شود.
– باید توجه شود که پس از گذشت مدتی از کار با دستگاه مکنده، اگر قدرت مکش آن پایین آمد، احتمالاً منافذ کیسه‌های خروجی هوا مسدود شده‌اند، که باید آن را تمیز و یا تعویض کرد.

 

مزایای دستگاه آسیاب پین میل صنعتی:

۱) دستگاه آسیاب پین میل صنعتی مواد را با سرعت زیاد پودر می‌کند.
۲) قبل از رسیدن مواد به توری، مواد را خنک پودر می‌کند.
۳) این آسیاب‌های صنعتی مواد را با ظرفیت بالا پودر می‌کنند و ظرفیت این آسیاب‌ها بالای ۵۰۰ کیلوگرم است.
۴) این نوع از آسیاب‌ها دارای توری‌های مختلف هستند.
۵) در ساختار آسیاب‌های پین میل، معمولا قطعاتی که در ارتباط با مواد هستند، همگی از استیل ساخته شده‌اند.
۶) این آسیاب‌ها دارای تابلو برق هستند.
۷) آسیاب پین میل صنعتی دارای مکنده تمام استیل با موتور پر قدرت است.
۸) این مدل از آسیاب صنعتی دارای سیکلون جهت جداسازی مواد از هوا است.
۹) آسیاب‌های پین میل دارای فیلتر غبارگیر هستند که اصطلاحا به آن‌ها بک فیلتر گفته می‌شود.
۱۰) این آسیاب در ابتدای ورودی دستگاه دارای آهنربا است.
۱۱) این آسیاب‌ها دارای ویبره جهت ریزش یکنواخت مواد هستند.
۱۲) آسیاب‌های پین میل صنعتی دارای بارریز استیل با گنجایش بسیار بالا می‌باشند.
۱۴) علاوه بر این‌ها، این دستگاه‌ها نیازی به فندانسیون ندارند و عملکرد آن‌ها کاملا بدون لرزش است.
۱۵) ظرفیت تولید این آسیاب‌ها در یک ضرب حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم و در دو ضرب حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم است.

 

ظرفیت دستگاه آسیاب پین میل صنعتی:

ظرفیت تولید در دستگاه آسیاب پین میل صنعتی بسته به ماده‌ایی که قرار است آسیاب شود، متفاوت است. برای مثال در پودر کردن مواد نرمی مانند آویشن، ظرفیت تولید ممکن است به یک تن در ساعت نیز برسد. اما برای آسیاب مواد سخت مانند زنجبیل، ظرفیت تولید حدود ۳۰۰ کیلوگرم در ساعت خواهد بود. به طور میانگین می‌توان ظرفیت بازده تولید این دستگاه را حدود ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت و بیشتر در نظر گرفت.

 

عملکرد دستگاه آسیاب پین میل صنعتی:

عملکرد در دستگاه آسیاب پین میل صنعتی مواد اولیه از طریق یک تغذیه کننده حجمی به مرکز محفظه آسیاب هدایت می‌شوند. در این لحظه چرخش سرعت بالای پین دیسک منجر به ایجاد نیروی گریز از مرکز و شتاب ذرات مواد به سمت محیط خارجی می‌شود. جریان سرعت بالا و رو به خارج ذرات، موجب اصابت آن‌ها به پین‌ها می‌شود. در این منطقه، مواد در حین عبور از پین‌ها در معرض ضربه‌های متعدد قرار می‌گیرند که منجر به کاهش اندازه و یا اختلاط شدید آن‌ها می‌شود.
نیروی اعمال شده به مواد با سرعت روتور تنظیم می‌شود. برای حداکثر ضربه، سرعت روتور بسیار بالا و برای کاربری‌های ملایم‌تر، سرعت‌های کم انتخاب می‌شوند. پس از عبور از پین‌ها، مواد از حاشیه دیسک خارج می‌شوند و به سمت خروجی پایین آسیاب جریان می‌یابند. پس از خروج از آسیاب، ذرات در اثر جاذبه سقوط کرده یا توسط یک سیستم انتقال هوایی پنوماتیک به فرآیند پایین دستی یا محل ذخیره‌ سازی هدایت می‌شوند.

 

قیمت دستگاه آسیاب پین میل صنعتی

دستگاه آسیاب پین میل دارای مدل‌های گوناگونی است که قیمت آن‌ها نیز بسته به مدل آسیاب و مشخصات آن‌ها تعیین می‌گردد.

 

>رفتن به صفحه محصول آسیاب پین میل و ثبت سفارش<