آسیاب صنعتی: بهترین قیمت اسیاب نیمه صنعتی، خرید آسیاب صنعتی در اصفهان و ایران، اسیاب مواد معدنی و شیمیایی | آسیاب برقی صنعتی کوچک و بزرگ ادویه عطاری و شکر

شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل

خود اشتغالی یکی از بهترین فعالیت‌ها برای کسب درآمد است. کارهای بسیاری وجود دارد که افراد مختلف بدون نیاز به داشتن مهارت یا تخصص خاصی می‌توانند آن‌ها را انجام دهند و به کسب درآمد برسند. یکی از این کارها، شغل ادویه فروشی و بسته‌ بندی ادویه در منزل است.

با توجه به این که ادویه‌جات در غذای ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، بنابراین یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار که در منزل نیز به راحتی می‌توان آن را انجام داد، فروش و بسته ‌بندی ادویه‌جات است. این کار به سرمایه کمی نیاز دارد و در صورتی که شخصی بتواند آن را راه اندازی کند، می‌تواند با اشتغال‌ زایی برای دیگران نیز همراه باشد.

برای راه اندازی چنین شغلی کافی است که یک آسیاب قوی ادویه رومیزی وجود داشته باشد. انجام این کار در منزل نیز شدنی است و به سرمایه زیادی هم نیاز ندارد، علاوه بر این افراد بسیاری نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند و به دنبال نیروی کار برای آسیاب یا بسته‌ بندی کردن ادویه‌ها هستند؛ بنابراین، این شغل نیز می‌تواند منبع درآمد خوبی برای افرادی باشد که به دنبال شغل دوم هستند و یا برای خانم‌های خانه دار و یا بازنشسته‌ها.

دستگاه آسیاب ادویه

 

شغلی خانگی بانوان

خانم‌های زیادی وجود دارند که به دنبال یافتن یک شغل با درآمد مناسب در خانه هستند، شغل ادویه فروشی و بسته‌ بندی ادویه در منزل از جمله شغل‌هایی است که این اشخاص می‌توانند روی آن حساب کنند. چرا که معمولا این شغل، نیاز به مهارت خاصی ندارد و تنها با یک ترازو و همچنین در اختیار داشتن لوازم بسته ‌بندی می‌توان آن را در منزل به راحتی انجام داد. در شغل بسته ‌بندی ادویه در منزل، معمولا ادویه‌ها را در بسته‌ بندی‌های مشخصی با وزن‌های تعیین شده ریخته و آن‌ها را پلمپ می‌کنند و کار دقیقا به همین سادگی است و با صرف هزینه بسیار کم می‌توان به سود خوبی دست پیدا کرد. رقابت در تولید و بسته بندی ادویه جات نسبت به بسته بندی حبوبات و خشکبار کمتر است و همین امر باعث شده است که کسب درآمد در این حوزه راحت‌تر باشد.

همچنین به دلیل مصرف زیاد ادویه‌جات و همچنین رقابت ضعیف آن در بازار، ادویه جات بازار جذابی دارند. در نتیجه سود شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل بیشتر و راحت‌تر است.

 

سرمایه لازم برای شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل

در صورتی که یک شخص بخواهد به عنوان کارفرما در شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل، مشغول به کار شود، برای خرید ادویه، دستگاه آسیاب و لوازم بسته ‌بندی نیاز به سرمایه خواهد داشت؛ اما در صورتی که بخواهد به عنوان یک کارگر بسته‌ بندی ادویه کار کند، در این شرایط معمولا کارفرما تمامی تجهیزات مورد نیاز را در اختیار او قرار می دهد و نیاز به سرمایه گذاری اولیه نخواهد داشت.

 

درآمد شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل

معمولا درآمد همه مشاغل کار در منزل از جمله شغل ادویه فروشی و بسته‌ بندی ادویه در منزل به صورت روزانه محاسبه می‌گردد. البته تعیین میزان دستمزد آن، بستگی به نظر کارفرما خواهد داشت؛ به این صورت که گاهی اوقات کارفرما مبنای دستمزد را حجم ادویه بسته ‌بندی شده در نظر می‌گیرد، اما گاهی اوقات تعداد بسته‌ها و گاهی نیز نوع ادویه تعیین کننده میزان دستمزد افراد خواهد بود.
برای محاسبه سود شخص کارفرما در آسیاب کردن و و بسته بندی ادویه‌جات نیز، باید تمامی هزینه‌های جاری محاسبه شده و سپس مجموع این هزینه‌ها از درآمد کل کسر شود.

 

مهارت لازم برای شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل

معمولا شغل ادویه فروشی و بسته ‌بندی ادویه در منزل نیاز به هیچ مهارت خاصی ندارد، برای این کار در اختیار داشتن لوازم بسته‌ بندی از جمله پاکت یا پلاستیک‌های بسته بندی، دستگاه پلمپ و ترازو به تنهایی کفایت می‌کند. اما باید توجه داشت که در اختیار داشتن یک محیط پاکیزه و رعایت شرایط استاندارد برای بسته‌ بندی ادویه‌جات نیز از جمله مواردی است که حتما باید به آن توجه شود.

 

دستگاه بسته بندی ادویه‌جات اتوماتیک خانگی

در شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل، نکاتی که باید برای خرید دستگاه ادویه ساب خانگی مورد توجه قرار گیرد، عبارتند از:

– باید یک دستگاه آسیاب عطاری کوچک تهیه شود، و نیازی به تهیه دستگاه آسیاب صنعتی نیست.
– توجه شود که برق مصرفی دستگاه باید تک‌ فاز باشد نه سه فاز.
– صدای دستگاه آسیاب نباید طوری باشد که باعث اذیت کردن همسایه‌ها شود.
– قیمت دستگاه نیز باید به گونه‌ای باشد که در ابتدای کار، هزینه سنگینی را به افراد تحمیل نکند.
– در هنگام خرید دستگاه، حتما باید به خدمات پس از فروش و گارانتی آسیاب توجه شود.

 

اسیاب عطاری

طراحی بسته بندی ادویه‌جات

به طور حتم بسته‌ بندی جذاب و شکیل ادویه‌جات، در شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل، کمک بسیار زیادی می‌کند، چرا که یکی از عوامل اعتماد سازی ارائه بسته‌ بندی شکیل و درخور مشتری است. بنابراین شخص کارفرما باید برای این کار تمامی تلاش خود را انجام دهد و از افراد متخصص در حوزه طراحی کمک بگیرد. چرا که داشتن یک ایده متفاوت و جذاب در این زمینه، او را از بقیه رقبا یک قدم جلوتر می‌اندازد.

مزایای شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل
شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل مزایای بسیاری به همراه دارد که شامل موارد زیر است:
۱) نیاز به مهارت و توانایی خاصی ندارد.
۲) برای شروع کار سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد.
۳) شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل یک شغل بدون دردسر و بی‌سر و صدا است که برای محیط‌های آپارتمانی نیز مناسب است.
۴) محدودیت سنی یا شغلی برای انجام این شغل وجود ندارد.

 

معایب شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل

اگرچه شغل ادویه فروشی و بسته‌ بندی ادویه در منزل مزایای بسیار زیادی دارد، اما باید گفت که این شغل خالی از ایراد هم نیست. مهمترین معایبی که در این زمینه می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، عبارتند از:
۱) انجام این کار برای کسانی که دارای حساسیت‌های آلرژیک هستند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
۲) در صورتی که فرزند خردسال یا نوزاد در منزل وجود داشته باشد، انجام این کار مقداری سخت خواهد بود، چرا که ممکن است با واکنش‌های آلرژیک برای او به همراه داشته باشد.
۳) این شغل از نظر بهداشت و استانداردهای لازم محیطی، نیاز به حساسیت‌های بالایی دارد، که مهیا کردن این شرایط برای بسیاری از افراد ممکن است دشوار باشد.

 

شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل برای همه افراد و در همه سنین با هر سطح سواد و مهارت مناسب است. البته این شغل نیز مانند بسیاری از مشاغل خانگی، برای خانم‌های خانه دار و یا افرادی که به دنبال شغل پاره وقت هستند، مثل دانشجویان و یا به عنوان شغل دوم برای افرادی که بازنشسته هستند و یا به دنبال شغل دوم می‌گردند مناسب‌تر است.

 

مراحل اخذ مجوز شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل

خوشبختانه شغل ادویه فروشی و بسته‌ بندی ادویه در منزل، از جمله آن دسته از مشاغل خانگی است که در فهرست سامانه مشاغل خانگی وجود دارند. بنابراین برای دریافت مجوز، ابتدا باید وارد سایت وزارت کار و امور اجتماعی به آدرس www.mcls.gov.ir شده و فرم ثبت نام در قسمت مربوط به نوع کسب و کار خانگی (مستقل، وابسته، تحت پوشش) تکمیل شود. سپس باید فرم تکمیل شده ثبت نام به همراه مدارک لازم، به ادارات کل تعاون یا دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارائه گردد.

 

مدارک لازم جهت اخذ مجوز شغل بسته بندی ادویه در منزل

برای اخذ مجوز شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل، مدارک زیر مورد نیاز است:
– تصویر شناسنامه و کارت ملی
– تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای متقاضیان مرد
– گواهی‌عدم سوء پیشینه برای پشتیبان
– تصویر گواهی آخرین مدرک تحصیلی
– اصل و تصویر کارت مهارت مرتبط با رشته شغلی مورد تقاضا

طرح توجیهی شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل

 

مرحله اول

در نوشتن طرح توجیهی برای این شغل، مرحله اول محاسبه هزینه‌ها است.
هزینه‌هایی که قبل از راه اندازی شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل، باید محاسبه شوند، عبارتند از:
۱) خرید پلاستیک برای تولید و بسته بندی ادویه
۲) آسیاب ادویه‌جات خانگی: هزینه آسیابی که قرار است تهیه شود، بسته به نوع انتخابی آن متفاوت است.
هزینه آسیاب ادویه‌جات خانگی، جزء هزینه‌های ثابت محسوب می‌شود. اما باید در نظر گرفته شود که هزینه استهلاک دستگاه آسیاب ادویه‌جات، سالیانه به میزان ۱۰ درصد قیمت دستگاه آسیاب محاسبه می‌گردد.
۳) ترازو خانگی
۴) هزینه برق مصرفی جهت راه اندازی دستگاه آسیاب خانگی: این هزینه نیز باید با توجه به مصرف دستگاه مورد نظر و حجم کار، به صورت ماهانه تخمین زده شود.
۵) هزینه تهیه مواد اولیه و ادویه‌جات برای آسیاب کردن و بسته بندی

برای شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه بهتر است، هزینه‌ها به دو مدل متغیر و ثابت در نظر گرفته شوند. منظور از هزینه‌های ثابت، مانند هزینه اجاره محل یا هزینه آب و برق و… است و منظور از هزینه‌های متغیر هزینه‌هایی مانند هزینه خرید مواد اولیه است.

 

مرحله دوم

در نوشتن طرح توجیهی برای شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل، مرحله دوم محاسبه درآمد و سود حاصل از این شغل است.
برای محاسبه درآمد ادویه فروشی و سود فروش ادویه، باید میزان هزینه‌های محاسبه شده در مرحله اول طرح توجیهی، از نرخ و قیمت فروش ادویه‌جات کسر شوند.
در نهایت سود حاصل از هر بسته برای شخص کارفرما به دست می‌آید.

 

کیفیت ادویه پودر شده

در شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل، همواره باید توجه داشت که امروزه به دلیل ناخالصی‌هایی که در ادویه‌جات بسته بندی شده وجود دارد، مصرف کنندگان به دنبال ادویه‌ای هستند که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و حتی خود مصرف کنندگان بتوانند از نزدیک نحوه آسیاب کردن مواد را ببینند. بنایراین برای موفقیت در این کار، باید به دنبال روش‌هایی برای راضی نگه داشتن مشتری بود. به طوری‌ که مشتری از کیفیت و کار ارائه شده، آنچنان رضایت داشته باشد که خود او نیز شروع به تبلیغ این نوع از ادویه‌ها کرده و در واقع معرف برای این محصولات تبدیل گردد. چرا که یکی از بهترین و موثرترین تبلیغات نیز همین تبلیغات دهان به دهان است. کیفیت کار نه تنها باعث می‌شود که یک فرد به عنوان مشتری ثابت شود، بلکه خود او نیز عاملی برای تبلیغ می‌گردد.

کیفیت اتفاقی نیست

 

حداقل زمان لازم برای رسیدن به سود در شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل

برای موفقیت و رسیدن به سود در هر کاری به ویژه کار آفرینی، نیاز به صبر و تلاش زیادی‌ است. حداقل زمان لازم برای سودآوری در شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل در حدود ۶ ماه است. بنابراین نباید زود خسته شد و یا دست از تلاش برداشت.

 

اصول بازاریابی و هدف گیری بازار

کلید موفقیت در شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه در منزل، داشتن ارتباط اجتماعی بسیار بالاست. در این راستا ابتدا می‌توان بر روی افراد فامیل و نزدیکان تمرکز کرده و به مرور این دایره را به همسایگان در محله و آپارتمان گسترش داد و پس از این که کار کاملا بر روی روال طبیعی خود افتاد و گسترش پیدا کرد، می‌توان بازاریابی را نیز گسترش داد و به سراغ بازار هدف برای جذب مشتریان ببیشتر رفت. البته در این زمینه هرگز نباید از معجزه نحوه برخورد با مشتری و همچنین کیفیت ارائه کارها نیز غافل شد، زیرا همین امر خود موجب رضایت مشتری و تثبیت او به عنوان مشتری ثابت و همچنین تبلیغ دهان به دهان توسط مشتریان و جذب مشتریان بیشتر خواهد شد.