آسیاب صنعتی: بهترین قیمت اسیاب نیمه صنعتی، خرید آسیاب صنعتی در اصفهان و ایران، اسیاب مواد معدنی و شیمیایی | آسیاب برقی صنعتی کوچک و بزرگ ادویه عطاری و شکر

لیست ادویه های مخصوص هر غذا

ادویه های مخصوص هر غذا نقش کلیدی در طعم و مزه غذا دارد. غذای بی ادویه با وجود گران ترین با کیفیت ترین مواد خوشمزه نیست. چالش انتخاب ادویه برای آشپز مهمترین بخش پخت را تشکیل می دهد. با خواندن مقاله زیر شما قادر هستید ادویه های مخصوص هر غذا را بشناسید. البته یک نوع از غذا در مناطق مختلف ممکن است با ادویه های متفاوتی پخته شوند.
ادویه تازه طعم و عطری بی نظیر دارد. شما میتوانید با خرید آسیاب ادویه رومیزی حداکثر خوشمزگی را برای خانه یا رستوران خود به ارمغان آورید.

انواع ادویه های مخصوص هر غذا

 

ادویه های مخصوص هر غذا چیست

در این بخش انواع ادویه برای غذای ایرانی پرمصرف را برای شما شرح خواهیم داد. شما به پاسخ پرسش ادویه هر غذا چیست /چیه؟ خواهید رسید.

 

ادویه مخصوص برای قورمه سبزی / قرمه سبزی

لیست انواع ادویه مخصوص هر غذا - ادویه قورمه سبزی - اسیاب ادویه

مهمترین غذایی که یک آشپز را با آن مقایسه میکنند قورمه سبزی آن آشپز است. معمولا قرمه سبزی با ادویه های مختلفی پخت می شود. مهمترین ترکیب ادویه خورشت سبزی پودر لیمو، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر شمبلیله می باشد.

 

ادویه مخصوص آبگوشت

انواع ادویه های مخصوص هرغذا - ادویه مخصوص آبگوشت - آسیاب ادویه

ادویه مخصوص هر غذا برای آبگوشت معمولا یکسان است. البته برخی از آشپز ها از ادویه های بیشتری استفاده کنند. ما در این مقاله صرفا به ادویه های اصلی هر غذا میپردازیم. کاربرد ادویه درست در پخت آبگوشت باعث از بین رفتن بوی چربی میشود. طعم گوشت مطبوع و دلپذیر گردد. ادویه های لازم برای آبگوشت شامل زردچوبه، فلفل‌سیاه، دار چین، زیره‌سیاه، زنجبیل، پودرپیاز و دانه‌ گشنیز است.

ادویه‌مخصوص مرغ ربی

ادویه مرغ ربی - آسیاب ادویه

مرغ ربی معمولا با زرشک پلو سرو میشود. مرغ معمول ترین غذا در سفره های ایرانیان است. برای ۴نفر مرغ ربی از دو قاشق غذا خوری پودر آسیاب شده زردچوبه، دارچین پودری یک قاشق مربا خوری، پودر فلفل‌سیاه یک قاشق مرباخوری، سیر پودر شده یک قاشق چای خوری و نمک بسته به ذایقه اضافه نمایید.

 

ادویه مخصوص ماکارانی

ادویه مخصوص ماکارانی - آسیاب ادویه

در این بخش از ادویه مخصوص هر غذا، به ادویه ماکارانی میپردازیم. ماکارانی در اصل غذایی ایتالیایی است. ماکارانی که در ایران پخت میشود. با ماکارانی ایتالیایی تفاوت دارد.
در ایران معمولا برای پخت ماکارانی از ادویه های زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن استفاده میکنند. بعضی از آشپز ها ممکن است پودر پاپریکا، پودر سیر، زنجبیل دارچین، میخک و تخم گشنیز نیز با نسبت های متفاوت استفاده کنند.

 

انواع ادویه برای هر غذا

گستردگی انواع ادویه برای هرغذا امکان چالش برای شما را فراهم می آورد. هر آشپزی ادویه مخصوص به خود را دارد. در اصل میتوانیم بگوییم که: تفاوت در آشپز ها، تفاوت در ادویه های مخصوص در هر غذا آنها است. ولی ادویه تازه و خالص پودر شده میتواند غذای هرآشپز را خوشمزه تر کند. آسیاب های متعددی برای ادویه در نظر گرفته میشود. در این مقاله صرفا به چند نمونه از دستگاه های آسیاب عطاری رومیزی که در رستوران ها و خانه استفاده میشود اشاره خواهد شد.

 

اسیاب زردچوبه و مواد سخت رومیزی UI-121

آسیاب UI-121 یوزیران

آسیاب UI-121 همانطور که از ظاهرش پیداست. مدل کوچک شده آسیاب های صنعتی کارخانجات است.
این دستگاه قادر به خردایش ادویه های سخت و خشک مانند زردچوبه، زنجبیل، دارچین، نمک است. مزیت اصلی این دستگاه آسیاب صنعتی رومیزی عدم نیاز به الک میباشد. وجود توری بر روی این دستگاه اتوماتیک مواد را کاملا آرد شده تحویل میدهد. ادویه از بالا به دستگاه آسیاب وارد می شوند. پس از پودر شدن از توری عبور میکند. ادویه تازه پودر شده در کیسه خواهد ریخت. زردچوبه، زنجبیل و دارچین معمولترین انواع ادویه های مخصوص هر غذا ی ایرانی هستند. در نتیجه این دستگاه به خوبی از برای شما کار خواهد کرد.

 

آسیاب انواع ادویه مخصوص هرغذا مدل UI-124

اسیاب عطاری

این دستگاه آسیاب، یک آسیاب همه کاره ایرانی است. این دستگاه آسیاب با نام های متفاوتی شناخته می شود. آسیاب الاکلنگی ، آسیاب گهواره ای، آسیاب مخزنی از نام های متفاوت این مدل دستگاه است.
دستگاه آسیاب رومیزی UI-124 مجهز به یک مخزن ۴٫۵لیتری است. پس میتوان آن را آسیاب تجاری نیز نامید. که حتی برای یک رستوران یا عطاری هم جوابگو است.

 

آسیاب گهواره ای مدل UI-118

دستگاه آسیاب رومیزی UI-118 مدل کوچک شده آسیاب ۱۲۴است. که استفاده از آن در منازل به علت کمتر بودن حجم مخزن(۲لیتر) را منطقی تر مینماید. شما میتوانید با این دستگاه آسیاب انواع ادویه های مخصوص هر غذا را پودر نمایید.

 

لیست ادویه های مخصوص هر غذا

 

این لیست بنظر میتواند بی پایان بنظر برسد. ما لیست پرکاربردترین ادویه های هر غذا مخصوص ایرانی را برای شما با نام انگلیسی فراهم آورده ایم:
پودر زردچوبه (Turmeric)
پودر زنجبیل (Ginger)
هل (Cardamom)
فلفل قرمز (cayenne)
دارچین (Cinnamon)
گشنیز (Coriander)
زیره (cumin)
سیر (Garlic)
پودر وانیل (Vanilla Powder)
سماق (Sumac)
برگ گل سرخ ( Dried Rose Petals )
زعفران ( Saffron )
لیمو عمانی (Dried Lime)
ادویه کاری
فلفل سیاه‌و فلفل‌سفید (black pepper – white pepper)
جوز هندی (Nutmeg)
ستاره انیسه (star anise)
میخک (Cloves)

 

شما میتوایند از طریق شماره های زیر مشاوره رایگان خرید انواع آسیاب ادویه را دریافت نمایید.

مشاوره یوزیران برای خرید دستگاه آسیاب

لینک اینستاگرام یوزیران

تلگرام یوزیران

لینک کانال ایتا یوزیران