آسیاب صنعتی: بهترین قیمت اسیاب نیمه صنعتی، خرید آسیاب صنعتی در اصفهان و ایران، اسیاب مواد معدنی و شیمیایی | آسیاب برقی صنعتی کوچک و بزرگ ادویه عطاری و شکر

آسیاب صنعتی و تولید پودر میکرونیزه | قیمت – کاربرد انواع آسیاب صنعتی

آسیاب صنعتی industrial mill – grinder در انواع مختلف در لاین تولید، تشکیل یک خط میکرونیزه (micronized Line) میدهند. هر دستگاه آسیاب صنعتی ویژگی های خاص خود را دارد.قیمت، جنس متریال، سایز ورودی و خروجی در هر آسیاب تفاوت دارد. در بعضی موارد گاها از پنج نوع دستگاه آسیاب یا بیشتر استفاده میشود. در ابتدا ما با انواع دستگاه های آسیاب آشنا میشویم. حدود قیمت و ظرفیت هر دستگاه آسیاب  را بیان میکینم. در نهایت نحوه قرارگیری هر دستگاه آسیاب صنعتی در خط تولید پودر میکرونیزه را نشان خواهیم داد.

 

آسیاب صنعتی(Industrial mill – grinder) چیست؟

دستگاه اسیاب معمولا فلزی که از متریال آهن، استیل، آلومینویم ساخته می شود. از دستگاه آسیاب برای خرد، پودر یا قطعه قطعه کردن مواد از سایز بزرگ تر به سایز کوچکتر استفاده می شود. نحوه کارکرد دستگاه آسیاب در صنعت گاها متفاوت از آزمایشگاه است. در صنعت فاکتور های بهینگی و تعمیرات و نگهداری آسیاب بسیار حایز اهمیت است.از قدیم انسان ها به دنبال استفاده از پودر سنگ ها، گیاهان، و فلزات برای کاربرد های مختلفی مانند خوراک، پوشاک، رنگ آمیزی، اسلحه و سرپناه با استفاده از آسیاب بوده اند. آسیاب مواد به وسیله قدرت باد، آب یا حیوانات انجام میپذیرفت. پیشرفت تکنولوژی و برق صنعتی انقلابی در مواد ایجاد کرده. شما بسختی میتوانید وسیله ای را پیدا کنید که در ساخت مواد اولیه آن از آسیاب استفاده نشده باشد.

عکس آسیاب بادی و آسیاب بادی

عکس آسیاب بادی و آسیاب آبی

 

قیمت آسیاب صنعتی:

قیمت آسیاب صنعتی به فاکتور های: ظرفیت، جنس بدنه، دقت و بازه خروجی، سایز خروجی بستگی دارد. منظور ار دقت بازه یعنی کم بودن فاصله سایز مواد(یکنواختی)

 

آسیاب سنگ شکن فکی | Jaw crushers

سنگ شکن های فکی انواع مختلفی دارند. از این دستگاه به عنوان آسیاب اولیه استفاده میشود. سنگ های معدنی به داخل این دستگاه انداخته میشون. به قطعات کوچکتر تبدیل خواهند شد. آسیاب سنگ شکن فکی معمولا از یک صفحه ثابت و یک صفحه متحرک تشکیل شده است. عمل خردایش بین دو صفحه یا فک انجام می شود. قطر ورودی این دستگاه معمولا ۵-۱۰برابر بزرگتر از خروجی آن است.
ایرادات سنگ شکن فکی: ۱-یکنواخت نبودن خورجی  ۲-هر سیکل فقط یک ضربه میزند و در نتیجه نیمی از انرژی حاصل از رفت و برگشت هدر میشود. ۳- قسمن پایین فک در معرض سایش شدید است ۴- مواد نازک با هر ارتفاده ممکن است بدون تغییر خارج شوند.
مزایای آسیاب سنگ شکن فکی: ۱- سرعت تولید زیاد ۲- تعمیر نگهداری آسان(عدم پیچیدگی)

اسیاب صنعتی سنگ شکن فکی

 

آسیاب چکشی (Hammer mill):

دستگاه آسیاب چکشی به عنوان دومین دستگاه آسیاب معدنی استفاده می شود. البته این دستگاه آسیاب به علت قیمت پایین در مواد غذایی نیز کاربرد دارد. مواد خروجی ۰-۱۰۰میلی متر خروجی از  آسیاب فکی به آسیاب چکشی صنعتی وارد می شوند. و به قطعات ۰-۱۰میل تبدیل خواهند شد. این دستگاه توانایی خروج مواد تا ۵۰۰میکرون نیز دارد.(این خروجی در موارد صنعتی بدلیل استهلاک توری بسیار بالا توصیه نمیشود). دستگاه آسیاب چکشی با ضربات متعدد چکش های کوچک مواد را خرد میکند. مواد را بر روی توری میکشد. در نهایت به بیرون پرت میکند. دستگاه آسیاب صنعتی چکشی از ظرفیت آزمایشگاهی تا مصارف معادن ۱۰تن در ساعت کاربرد دارد.
حدود قیمت آسیاب چکشی از ۳۰۰دلار ۱۵۰۰۰دلار است.

چرا استفاده از آسیاب چکشی در صنایع غذایی توضیه نمیشود؟
پاسخ روشن است. این دستگاه کاملا بر مبنای صنعت سنگ که حرارت آن را تخریب نمیکند ساخته شده. ضمنا بر مبنا کوبش صد درصد است. در نتیجه الیاف و مواد کمتر شکننده بدرستی آسیاب نخواهند شد. آسیاب چکشی تا خروجی ۵میلی متر بهینه است. در صورت خروجی ریز تر استهلاک توری و چکش های بشدت بالا می رود و هزینه تعمیر و نگهداری بسیاری را تحمیل میکند(دو برابر هزینه ساخت طی یکسال).

 

آسیاب صنعتی پین میل یا پین دیسک(Pin Mill):

آسیاب صنعتی پین میل از دو دیسک فلزی(استیل – آهن) ثابت و متحرک ساخته شده است. بر روی هر دو این دیسک چند ردیف از پین های فلزی بصورت دایره ای قرار دارد. مواد از وسط دیسک ثابت وارد میشود. مواد با استفاده از نیرو جاذبه و گریز از مرکز  از بین پین ها بیرون می آیند.  ورودی بین پین کوبیده میشوند و به ردیف بعد می رسند. پس از گذشتن مواد از پین ها خروجی ۲۰۰-۴۰۰مش خواهیم داشت.
در معدن خروجی ۰-۵۰میلی متر آسیاب چکشی به آسیاب پین میل – پین دیسک وارد میگردد. تا ۴۰-۲۰۰میکرون خروجی خواهیم داشت. پین میل از ظرفیت ۳۰کیلوگرم تا ۱۰تن در ساعت ساخته میشود.

آسیاب پین میل صنعتی

آیا آسیاب پین میل دارای توری است؟
آسیاب پین میل نیاز به توری ندارد. مواد قبل از توری سایز خواهند شد. در مصارف غذایی بدلیل عدم شکنندگی الیاف گیاهان از توری استفاده میشود.
حدود قیمت آسیاب پین میل باتوجه به سایز از ۷۰۰دلار تا ۴۰۰۰۰دلار است.

 

آسیاب صنعتی گلوله ای – بال میل (Ball mill):

اسیاب صنعتی بال میل یک استوانه با گلوله های فلزی یا سرامیکی است. با چرخش مخزن استوانه ای گلوله ها بر روی یکدیگر ساییده میشوند. مواد بین گلوله ها به پودر تبدیل خواهند شد. خروجی آسیاب چکشی یا پین میل وارد دستگاه آسیاب بال میل میشود. خروجی ذرات از ۰-۱۵۰۰مش خواهند بود. گلوله های آسیاب بال میل با توجه به جنس مواد و سختی فلزی یا سرامیکی انتخاب میشود.

خروجی آسیاب بال میل دقت کافی را نخواهد داشت. یکنواختی خوبی به ما نمیدهد. اگر یکنواختی پودر مد نظر ما باشد. بایستی از آسیاب های سپراتور دار استفاده شود.

 

آسیاب جت میل | آسیاب سپراتور(ACM) | آسیاب ریموند را به دلیل گستردگی بحث در مقاله ای جداگانه بر هرکدام توضیح خواهیم داد.

 

لینک مشاهده: آسیاب صنعتی استیل بزرگ سفارشی ساز

 

آسیاب صنعتی رومیزی:

عکس آسیاب برقی صنعتی کوچک

 

این دسته از آسیاب های برای تولید کم و آزمایشگاهی استفاده میشود. که در مقاله ای جدا گانه به طور کامل به آن پرداختیم.

انواع آسیاب های رومیزی: آسیاب گهواره ای – آسیاب الاکلنگی – آسیاب مخزنیآسیاب چکشی – آسیاب پره دوبل حرفه ای

بیشتر بخوانید:

آسیاب عطاری

بهترین آسیاب صنعتی شکر

بهترین آسیاب زردچوبه صنعتی

 

اینستاگرام یوزیران

شماره همراه یوزیران

شماره کارخانه یوزیران