آسیاب صنعتی: بهترین قیمت اسیاب نیمه صنعتی، خرید آسیاب صنعتی در اصفهان و ایران، اسیاب مواد معدنی و شیمیایی | آسیاب برقی صنعتی کوچک و بزرگ ادویه عطاری و شکر

بهترین آسیاب زردچوبه

آسیاب زردچوبه: در این مقاله ابتدا به زردچوبه و خواص پودر زردچوبه میپردازیم. سپس نحوه فرآوری و آسیاب زرچوبه را شرح خواهیم داد. در نهایت انواع اسیاب های زردچوبه کوب روش عملکرد اسیاب زردچوبه، در اشل های تجاری و صنعتی را معرفی خواهیم کرد.

ادویه زردچوبه(به انگلیسی Turmeric spice) یک ادویه داروئی در کشور های آسیایی به رنگ زردرنگ میباشد. قلم زردچوبه از ریشه و ساقه های زیرزمینی گیاهی به نام curcuma longa که رویشگاه اصلی آن هند است، بدست می آید. این گیاه به خاصیت آنتی اکسیدانی مشهور است و قسمت اصلی ادویه کاری را تشکیل میدهد. قلم زردچوبه از رنگ روشن تا نارنجی تیره بستگی به شرایط کشت و ریشه خانوادگی آن وجود دارد.

آسیاب زردچوبه صنعتی و خانگی A suitable turmeric mill

 

آسیاب زردچوبه

بهترین آسیاب زردچوبه، دستگاه پر قدرتیست که توانایی خردایش مواد سخت غذایی را داشته باشد. بدلیل وجود بافت های الیافی در مواد غذایی کار آسیاب کردن آسیاب بسیار دشوار تر مواد معدنی است. اهمیت خنک آسیاب کردن در مواد غذایی داروئی مخصوصا در  زردچوبه یکی از نکاتی هست که آن را متمایز مینماید. در دستگاه های آسیاب صنعتی زردچوبه کارخانه ها عملیات خنک سازی بصورت جداگانه با فن انجام میپذیرد. در ادامه به روش عملکرد اسیاب و انواع اسیاب زردچوبه بصورت تجاری و صنعتی و مشاغل خانگی پرداخته شده است. خصوصیات آسیاب زردچوبه ساب حرفه ای را مورد بررسی دقیق تر قرار گرفته.

در این مقاله ما به آسیاب زردچوبه در دو اشل کارخانجات تولید ادویه و مغازه عطاری پرداخته ایم.

 

چرا باید قلم زردچوبه را اسیاب کنیم؟

آسیاب زردچوبه، مصرف این گیاه داروئی را آسانتر کرده، بلع و هضم را به آسانی فراهم می آورد. زردچوبه اسیاب شده، به عنوان یکی از طعم دهنده های اصلی غذای ایرانیان مصرف می شود. البته در مواردی بعد از اسیاب زردچوبه، پودر های خاصل را به قرص های زردچوبه طبی تبدیل میکنند. آسیاب قلم زردچوبه باعث افزایش سطح این ماده داروئی خواهد شد. پودر زردچوبه سریع تر جذب و هضم میگردد. و علاوه بر همه اینها، ما زردچوبه را آسیاب میکنیم. زیرا: تقاضا بازار برای پودر زردچوبه بسیار بالاس و ارزش افزوده زیادی با خود به همراه دارد. 🙂

 

آسیاب زردچوبه – چگونه چوب یا قلم زردچوبه را آسیاب کنیم؟

در قدم اول قلم زردچوبه را از مکانی مطمئن تهیه میکنیم. قلم های زردچوبه را بخوبی پاک شود.

قدم دوم:چوب زرچوبه را میشوییم. قلم ها در آب به مدت سه الی چهار روز خوابانده. و تعویض مداوم آب را فراموش نمیکنیم.

قدم سوم: قلم ها را در داخل خشک کن یا جلوی نور آفتاب برای خشک کردن، میگذاریم.

قدم آخر: زردچوبه را در داخل اسیاب بریزیم.

 

ویژگی آسیاب زردچوبه | چه مواردی برا روی کیفیت پودر زردچوبه آسیا شده تاثیر گذار است؟

اسیاب زردچوبه چند ویژگی باید داشته باشد:

دستگاه آسیاب مواد غذایی بایستی بهداشتی باشند. بدین معنا باید توری ها و مواد درگیر در دستگاه زردچوبه کوب از استیل ۳۰۴ یا بالاتر ساخته شود.

گرمای ایجاد شده توسط دستگاه ادویه ساب بایستی در محدوده منطقی باشد. فراموش نکنیم که حرارت علاوه بر عطر و بو، بر روی ارزش غذایی و داروئی مواد نیز تاثیر گذار است.

استفاده آسان، تمیزکاری در دستگاه زردچوبه ساب بسیار مهم است. دستگاه شما بایستی به سادگی راه اندازی شود. در موارد صنعتی از قطعات پیچیده و نایابی استفاده نگردد. هزینه تعمیرات و نگهداری پایین باشد.

مهمترین ویژگی یک اسیاب زردچوبه قدرت پودر کنندگی بالاست. دستگاه اسیاب زردچوبه شما باید زرچوبه را به سرعت پودر حریری نماید.

 

انواع آسیاب زردچوبه برای مصارف مختلف | اسیاب زردچوبه خانگی تا کارخانجات

در ادامه این مقاله تعدادی از دستگاه های اسیابی را معرفی میکنیم که برای زردچوبه کوبی مناسب هستند. از کوچکترین دستگاه اسیاب تولید یوزیران تا آسیاب بزرگ سه فاز.

 

آسیاب الاکلنگی | آسیاب گهواره ای یا مفصلی

دستگاه های آسیاب گهواره ای یا الاکلنگی که به آن آسیاب رومیزی مخزنی هم گفته میشود با مکانیسم تیغه عمل مینماید. زردچوبه را به داخل مخزن اسیاب میریزید. بست درب آسیاب الاکلنگی را محکم میکنید. دستگاه را به حالت وارونه در آورید. در نهایت کلید روشن را فشار میدهید. دستگاه آسیاب UI-124 تولید یوزیران و ساخت ایران بهترین نمونه از این نوع است. این دستگاه اسیاب گهواره ای به یک مخزن ۴٫۵لیتری مجهز است. شما بایستی ۳لیتر از مخزن را پر کنید. مابقی فضای مخزن اسیاب برای چرخش مواد  است.

عکس از کنار و حالت الاکلنگی و گهواره ای آسیاب صنعتی رومیزی شش تیغه ای UI-124 یوزیران

 

دستگاه آسیاب UI-124 از یک موتور ۲۴۰۰وات با ۲۸هزار از برند بوش قدرت متحرکه میگیرد. همانطور که دوستان اهل فن متوجه هستن این موتور صنعتی از بهترین موتور های بازار بوده. به فراوانی یافت می شود. از کیفیت بالایی برخوردار است. مخزن ۶میل ضخامت استل و سه تیغه آسیاب ۳میل ضخامت از فولاد ضدزنگ( استیل استنلس) به اصلاح شش تیغ از نقاط قوت این آسیاب قدرتمند ایرانی است.

 

فیلم دستگاه اسیاب UI-124 در حال خردایش زردچوبه:

 

 

شما میتوانید از دستگاه آسیاب گهواره ای UI-124 برای پودر کردن مواد ۳۰-۵۰کیلو در روز استفاده کنید.

 

خرید آسیاب UI-124

 

 

آسیاب گهواره ای برقی کوچک UI-118

آسیاب الاکلنگی مدل UI-118  کوچک شده آسیاب UI-124 است. این دستگاه آسیاب صنعتی برقی رومیزی تقریبا ۲ لیتر ظرفیت دارد. توان خردایشی بالای این دستگاه برای سختترین مواد نیز مشهود است. بدنه اسیاب استیل همچین تیغه هایی فولاد ضد زنگ (استیل فود گرید) مقاوت زیادی در برابر سایش و شکستگی از خود نشان می دهد.

فیلم آسیاب ۱۱۸ یوزیران در حال اسیاب زردچوبه:

 

 

شما میتوانید با دستگاه آسیاب مخزنی ۱۱۸ روزانه ۱۰-۱۵ کیلوگرم مواد را اسیاب نمایید.

 

خرید آسیاب UI-118

 

اسیاب حرفه ای توری دار مدل ورودی خروجی | آسیاب UI-121

آسیاب صنعتی رومیزی حرفه ای مدل UI-121 یوزیران

دستگاه اسیاب حرفه ای UI-121 یک دستگاه قدرتمند و بی رقیب در خردایش زردچوبه است. مکانیسم آسیاب UI-121 یوزیران پره چکشی دوبل به سه پره کاربری است.

آسیاب UI-121 از یک موتور با قدرت ۲٫۸اسب(۲۱۰۰وات) با دور ۲۸هزار از برند بوش قدرت میگیرید. زردچوبه از بالا وارد دستگاه شده توسط پره های چکشی دوبل و دنده های دیواره آسیاب کوبیده میشود. زردچوبه ها در کثری از ثانیه پودرمیگردند. پس از به سایز حریری رسیدن از توری دستگاه عبور نموده و به کیسه تخلیه وارد میشوند. در این دستگاه اسیاب رومیزی حرفه ای نیازی به الک نیست و زردچوبه در یکبار کوبش به پودر حریری دلخواه خواهد رسید. دو خروجی در این دستگاه مشاهده میوشد. خروجی بالایی جهت نصب کیسه بگ فیلتر یا غبار گیر، خروجی پایین مخل نصب کیسه محصول پودر شده نهایی.

 

فیلم آسیاب UI-121 یوزیران در حال خردایش زردچوبه:

 

 

شما میتوانید با آسیاب رومیزی حرفه ای UI-121 یوزیران روزانه ۳۰-۵۰کیلوگرم مواد را به راحتی آسیاب کنید.

 

خرید آسیاب UI-121

 

 

آسیاب صنعتی زردچوبه مناسب کارگاه و کارخانه سه فاز:

 

آسیاب صنعتی سه فاز

 

ادویه جاتی مانند زردچوبه یا به طور کلی مواد غذایی نیازمند آسیاب پرقدرت با عملکرد خنک دارند. این دستگاه های آسیاب بایستی از بدنه استیل برخوردار باشند. سرعت عمل و بازدهی بالا در دستگاه های آسیاب مواد غذایی علی الخصوص زردچوبه حرف اول را میزند. دستگاه آسیاب شما باید قادر باشد مواد را بلافاصله بعد از اینکه به سایز مورد نظر رسیدند از مخزن عملیاتی بیرون بکشند. این عمل در آسیاب خنک مواد غذایی تاثیر زیاد دارد. دستگاه آسیاب صنعتی زردچوبه یوزیران این امکان را برای شما فراهم آورده. آسیاب صنعتی زردچوبه به فیدر اتوماتیک تجهیز شده و مکانیسم خردایش در این دستگاه آسیاب صنعتی بهینه شده تا با یکبار ورود مواد قبل از رسیدن به توری در چند طبقه خردایش نماید. در نتیجه فشار به توری بسیار کم میشود. استهلاک آن بشدت پایین می آید.

فن آسیاب صنعتی یوزیران مواد را خنک نگه میدارد. همچنین مواد غذایی بلافاصله از آسیاب بیرون می آید. سیکلون مواد را از هوای فن جدا میکند. هوای خالی از مواد توسط بگ فیلتر خنثی میشوند.

 

دستگاه های آسیاب صنعتی سه فاز سفارشی ساز است. ظرفیت تولیدی از یک تن در روز تا چهارتن در روز
خرید آسیاب صنعتی سه فاز

 

 

قیمت آسیاب زردچوبه | نحوه خرید دستگاه آسیاب صنعتی

قیمت دستگاه های آسیاب باتوجه به مکانیسم و ظرفیت تولیدی متفاوت میباشند. شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه سایت قیمت دستگاه های آسیاب پیش ساخته را ببینید. همچنین با تماس از مشاوره حرفه ای یوزیران در کسب و کار خود مطلع شوید.
همکاران ما در یوزیران شما را از انتخاب تا نصب و بکارگیری آسیاب زردچوبه راهنمایی خواهند کرد.

شماره موبایل آسیاب یوزیران
شماره دفتر آسیاب یوزیران

شماره کارخانه یوزیران

 

بیشتر بخوانید: آسیاب عطاری

بیشتر بخوانید: آسیاب شکر

لینک اینستاگرام یوزیران